[O2] Wymiana silnika BJB na BKC, da się to zrobić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • thewylah
    Classic
    • 2015
    • 14

    [O2] Wymiana silnika BJB na BKC, da się to zrobić?

    Zamieszczone przez piramida
    dodam że octa turbo benzyna i turbodiesel dokładnie o tej samej mocy ale z przewagą momentu diesla niestety diesel będzie minimalnie wolniejszy mimo znacznie wiekszego momentu.
    Sprawdzone i potwierdzam.
    Octa O1 1.9TDI 110AHF
  • flinkston86
    Classic
    • 2013
    • 4

    #2
    [O2] Wymiana silnika BJB na BKC, da się to zrobić?

    Witam jestem tutaj nowym i od razu proszę o pomoc i informacje,w mojej octavii padł silnik BJB i z racji tego że w mojej okolicy jest o taki ciężko,zastanawiam się nad montażem BKC.Czy będą się z tym wiązały jakieś przeróbki i problemy??(zmiana komputera łap kolektorów itp??)z góry dziękuję wszystkim za informacje i dobre rady...

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      Ale chcesz silnik z osprzętem czy sam słupek? Co się stało z Twoim?
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • Biszczu
        RS
        • 2011
        • 5567

        #4
        BKC to bliźniak BJB

        BJB nie ma wodnego chłodzenie spalin, więc jest najprostszym silnikiem z serii 1.9 TDI
        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

        Komentarz

        • flinkston86
          Classic
          • 2013
          • 4

          #5
          w moim zatarła się góra,poleciały 3 krzywki przetarło popychacze a opiłki porysowały wał korbowy,uszkodziły pompę oleju...żeby to reanimować na "normalnych" częściach,nie licząc robocizny to ok 4tys zł.mnie interesuje wymiana gołego słupka,osprzęt mam sprawny.Czyli mogę BKC montować z osprzętem od BJB????

          [ Dodano: Pon 18 Mar, 13 11:23 ]
          Jest mi ktoś w stanie odpowiedzieć na moje pytania???Z góry dziękuję>

          [ Dodano: Sro 20 Mar, 13 00:09 ]
          ale działa to forum, a ile pomocnych....

          [ Dodano: Pon 25 Mar, 13 15:37 ]
          Panowie założyłem silnik BKC z kompletnym osprzętem od BJB łącznie z czujnikami chociaż miały takie same numery...i jest problem na plaku pali pięknie,czujnik G28 widzi obroty rozrząd fabryczny nie ruszany paliwo na pompki jest podawane a silnik nie pracuje..jak pochodzi na plaku to wywala błąd czujnika wałka rozrządu G40. wygląda to tak jakby cewki przy pompkach nie działały..nie ma tam żadnego prądu(na wiązce ani na wtyczce).jak odepnę wiązkę bądź pojedyńczo od wtrysków komputer tego nie widzi żadnych błędów...proszę o pomoc mi już brakło pomysłów wszystkie czujniki i pompowtryski i wiązka ta w głowicy była już podmieniana i dalej nic....

          Komentarz

          • Biszczu
            RS
            • 2011
            • 5567

            #6
            Panowie założyłem silnik BKC z kompletnym osprzętem od BJB łącznie z czujnikami chociaż miały takie same numery...i jest problem na plaku pali pięknie,czujnik G28 widzi obroty rozrząd fabryczny nie ruszany paliwo na pompki jest podawane a silnik nie pracuje..jak pochodzi na plaku to wywala błąd czujnika wałka rozrządu G40. wygląda to tak jakby cewki przy pompkach nie działały..nie ma tam żadnego prądu(na wiązce ani na wtyczce).jak odepnę wiązkę bądź pojedyńczo od wtrysków komputer tego nie widzi żadnych błędów...proszę o pomoc mi już brakło pomysłów wszystkie czujniki i pompowtryski i wiązka ta w głowicy była już podmieniana i dalej nic....
            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

            Komentarz

            • flinkston86
              Classic
              • 2013
              • 4

              #7
              w grupie 018 na każdym cylindrze jest wartość 128.00

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez Biszczu
                BJB nie ma wodnego chłodzenie spalin
                ja bym to nazwał nagrzewaniem płynu chłodzącego spalinami, żeby silnik szybciej osiągnął odpowiednią temp pracy
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • gomar
                  Rider
                  • 2012
                  • 480

                  #9
                  flinkston86, wymiana silnika to raczej niecodzienna operacja (chociaż niestety kilka osób musiało ją przejść, w tym ja). Z nowymi samochodami ogólnie tak jest wszyscy wiemy, że chodzi o $, aczkolwiek właściciele też nie są bez winy (w przypadku BXE, jest teoria o zbyt długich odstępach pomiędzy wymianą oleju).
                  Na forum nikt za bardzo Ci nie pomoże z prostego powodu... Nikt nie chce brać na siebie odpowiedzialności i to jest zrozumiałe. Gdybyśmy wszyscy zmieniali silniki tak jak np robimy mody w centralnej elektronice to każdy z nas by Ci pomógł a tak nie miej za złe tego, że tego nie wiemy albo nie chcemy ryzykować. Ja osobiście tez myślałem nad zamianą na 2.0 TDI BMN (czy tam BMM), ale ostatecznie ceny mnie troszkę odrzuciły(około 50 % droższy niż mój BXE).
                  Ostatecznie nie odważyłem się na zmiany i wsadziłem BXF (miałem BXE) ale tu akurat wszyscy byli zgodni, że BXF to 90 konna wersja BXE i tak też było po wymianie silnik zapalił od strzała.
                  Co to znaczy, że auto pali na plaku? Może bezpieczniki?
                  SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                  Komentarz

                  • flinkston86
                    Classic
                    • 2013
                    • 4

                    #10
                    oznacza to że jak rozpylam mu środek do konserwacji tapicerki do dolotu to silnik pracuje bardzo ładnie.....mniejsza z tym.Dzisiaj go odpaliłem ale po odłączeniu czujnika G28.podmieniłem ten czujnik i na innym też nie odpalił,bez wpiętej wtyczki pali.i mam nowe pytanie:czy w BJB jest inaczej ustawiony uszczelniacz(z niego G28 szczytuje ) niż w BKC???

                    Komentarz

                    Pracuję...